De dertien landen die deel uitmaken van het Europese netwerk van het Interactive Advertising Bureau (IAB) spendeerden samen 8 miljard euro aan online reclame in 2006, dit was het besluit van de 'Pan-European Online Advertising Spend' studie, die door Pricewaterhouse Coopers uitgevoerd werd in opdracht van IAB Europe. Alain Heureux, de voorzitter van de organisatie zei hieromtrent: "Deze cijfers tonen zonder enige twijfel aan hoe groot de Europese online reclamemarkt is."
Groot - Britannië is goed voor 39% van het totaalbedrag, waardoor het meteen ook het actiefste land is op de online reclamemarkt. Duitsland is de tweede grootste uitgever met 22%, gevolgd door Frankrijk met 15%. Nederland en Italië tenslotte waren respectievelijk goed voor 7 en 6% van het totale gespendeerde bedrag.
Meer details vind je op http://www.iabeurope.ws/
Bron: Ad'Link Newsletter

Friday, 3 August 2007
Online adverteren : Groot - Brittannië aan de leiding
Labels:
News Media
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment