Thursday 20 March 2008

Madame Pipi valt in de prijzen in VS

Het online reclamebureau Emakina is in de VS in de prijzen gevallen met I Need to Go, een campagne voor de internetrekening van ING.

De campagne werd in oktober vorig jaar gelanceerd als 'het eerste volledig gratis toilet' op het internet. De bezoeker van de site kan kiezen voor de dames- of herentoiletten, voor een kleine of een grote boodschap. Vrouwen kunnen zelfs een vriendin uitnodigen, want 'meisjes gaan toch nooit alleen naar het toilet?'Na het virtuele toiletbezoek passeert de surfer langs 'madame Pipi'. Maar zij -actrice Karlijn Sileghem- vertelt sappig en uitgebreid dat het toiletbezoek volledig gratis was, want op het internet is immers alles gratis. Niet alleen het toiletpapier dat je net gebruikt hebt -'dat zijn maar pixels'- maar ook de internetrekening van ING 'hiernaast'. Waarna de bezoeker wordt doorverwezen naar de website van ING. De campagne werd bij de uitreiking van de IAC Awards verkozen tot beste rich media campaign van 2007 in de bankensector. De IAC Awards - IAC staat voor 'Internet Advertising Competition'- zijn een initiatief van de Web Marketing Association. Emakina won in 2007 al een IAC Award voor VW Escape TV.Emakina, dat sinds 2006 genoteerd is op Alternext, is ook het bureau dat vorig jaar de omstreden campagne 'Rent-a-Wife' voor DVDPost bedacht. Hoewel die campagne verboden werd door de rechter omdat ze discriminerend zou zijn, werd ze wel bekroond met een Mixx Award.

http://www.i-needtogo.com/

www.advertisingcompetition.org

Bron: De Standaard

No comments:

 
Add to Technorati Favorites