Friday 28 March 2008

Online marketingsector: transparantie en regulering nodig

Sinds enkele maanden zijn er hevige discussies gaande in de coulissen van het Europees Parlement over hoe we een 'oude' Richtlijn van 1996 gaan aanpassen aan de nieuwe 21ste-eeuwse uitdagingen van nieuwe media en marketingtechnieken. Gaan we de wetgever onze sector laten reguleren, of helpen we hem een handje?

Transparantie en zelfregulering: twee begrippen die het debat in vele parlementen op nationaal en op Europees vlak zouden moeten animeren om te strenge maatregelen te vermijden die een deel van onze reclame- en marketingsector schade zouden berokkenen.

Wat is wel en wat is geen privaat domein? Is een cookie of een ip-adres bijhouden een mogelijke inbreuk op uw privacy? Is het tracen van uw surfgedrag en eventueel van uw mailinhoud om meer doelgerichte reclame te kunnen sturen een slecht of een goed marketing principe? Heel delicate discussies maar belangrijk want we zijn de grondbeginselen van Targetted Marketing aan het vastleggen. Tussen one-to-one marketing en massamarketing bestaat er nu eindelijk iets dat Community Targetted Marketing noemt.

Klik hier voor het volledige artikel (bron: 6 Minutes)

No comments:

 
Add to Technorati Favorites