Tuesday 8 January 2008

Gisteren op Pub.be: Duo voor creatieve directie van McCann

Na het vertrek van Jean-Luc Walraff als creative director van McCann-Erickson Brussel naar McCann Frankfurt, wordt de creatieve leiding van het Brusselse bureau nu waargenomen door het duo Tony Naudts-Ducène en Koen Nuyts. Art director Tony en copywriter Koen werken al zo'n tien jaar samen, eerst bij TBWA, dan (een korte periode) bij VVL/BBDO om daarna terug te keren naar TBWA waar zij onder andere werk maakten voor Samsonite, Playstation, Levis, Telenet, Delhaize en Eurostar. "Voor Koen en ik gaat het om een dubbele 'move'," zegt Tony. "TBWA verlaten enerzijds, waar wij fantastische dingen hebben mogen doen met zeer getalenteerde mensen, anderzijds de uitdagende sprong maken naar creatieve directie in een bureau met veel mogelijkheden en goesting. Vooraleer we definitief beslisten, is er dan ook zeer goed over nagedacht, maar aan de challenge die Anita Descheemaeker (general manager, nvdr.) en Alain Vanden Eynde (CEO, nvdr.) ons aanboden, konden we niet weerstaan. McCann staat niet stil en wij zijn ongeduldig om er een nieuwe creatieve stempel op te drukken."

"2007 was op verscheidene vlakken een overgangsjaar voor McCann," weet Anita Descheemaeker. "De opening van The Guesthouse in Antwerpen, de verdere ontwikkeling van ons online departement, de Strategic WarRoom en het niet te onderschatten vertrek van Jean-Luc. In deze context was het niet evident om de goede oplossing te vinden voor de creatieve directie van het bureau. De verantwoordelijkheid van het nieuwe duo ligt zowel in Hoeilaart als in Antwerpen en gaat van above over online naar brand activation … Niets zal hen ontsnappen en ik ben ervan overtuigd dat zij ons zullen helpen om McCann heel vlug als een sterk merk neer te zetten."

Bron: Pub

No comments:

 
Add to Technorati Favorites