Tuesday 17 April 2007

Belgen vertrouwen Neckerman en Fortis

In België werden Miele, Nokia, Canon, Neckermann, Fortis en Dash door de lezers van het tijdschrift Reader’s Digest voor de zevende maal op rij gekozen als meest betrouwbare merk, organisatie of instelling. Dat staat op de website van Reader’s Digest te lezen.

Voor de zevende editie van European Trusted Brands werden consumenten in 15 Europese landen ondervraagd door Reader’s Digest. In België waren dat zowat 945 lezers. European Trusted Brands wil uitzoeken in welke merken binnen specifieke productcategorieën de Europeanen het meest vertrouwen hebben. In de categorieën kredietkaart, verzekeringsmaatschappij en lichaamsverzorging komen Visa, Axa en Nivea al zes jaar op rij in België als meest betrouwbaar uit de bus. Voor een automerk zegt de Belg in 2007 het meest te betrouwen op Volkswagen. Als het op haarproducten aankomt, kiest de Belg voor Nivea. Hij doet dat ook voor lichaamsverzorging en cosmetica. De bedrijven kunnen het logo Trusted Brand een jaar lang op hun producten gebruiken. Volkswagen, Miele, Nokia, Canon, Visa, Nivea, Kellog’s en HP Compaq staan zelfs in drie of meer Europese landen op nummer één. Het vertrouwen in politici in Europa is heel laag: zowat 93 procent van de Belgen zegt weinig tot geen vertrouwen te hebben in politici, terwijl het gemiddelde van alle ondervraagde landen op 92 procent ligt. De Belg heeft dan wel weer veel vertrouwen in dokters (92 procent), brandweerlui (96 procent), leraars (78 procent). Ongeveer 42 procent zegt weinig tot geen vertrouwen te hebben in de politie.

No comments:

 
Add to Technorati Favorites