Monday 16 April 2007

Employer Branding onder de loep

In de Jaarlijkse Marketingenquête van The House Of Marketing wordt voor het eerst gepeild naar employer branding. Bedrijven bouwen aan een positief imago als werkgever.

Talent aantrekken en houden staat met stip op de agenda van de CEO. “We stellen vast dat employer branding in 42% van de bedrijven niet is toegewezen aan een afdeling of onbekend is,” stelt Michèle Mees, partner The House Of Marketing. “Slechts zes op tien bedrijven hebben de verantwoordelijkheid wel toegewezen. In dat geval hoort employer branding bij human resources management (50%), corporate communication (30%) of marketing (20%). De marketeers vinden wel dat zij daar wel een rol te spelen hebben. Daar is zeker ruimte voor verbetering. Meer dan de helft vindt dat marketing employer branding moet aansturen vanuit de expertise in merkbeheer en positionering. Bijna 40% laat de verantwoordelijkheid liefst bij HRM maar wil wel adviseren, 8% kiest voor HRM zonder tussenkomst. Algemeen mag je stellen dat marketeers het marketingdenken willen verspreiden binnen de hele organisatie. Zij beschouwen dit als hun missie. Zij vinden ook dat HRM meer marketing minded moet worden.” Info: The House of Marketing, www.thom.be

Bron: 6 Minutes Business

No comments:

 
Add to Technorati Favorites