Monday 16 April 2007

Navy geeft jobs andere naam om aantrekking te verhogen

De Britse ‘Royal Navy’ heeft er niets beter op gevonden dan voor een aantal jobs een nieuwe naam te zoeken om de rekrutering een handje te helpen. In het huidige jargon heet dat ‘re-branding’. Zo zagen de ‘Human Resources professionals’ hun titel veranderen in ‘personeels logistici’.

De actieve rol in de voorbije jaren van de Britse strijdkrachten in Afghanistan en Irak zorgt voor een personeelsuitbreiding, maar zet de sollicitanten meteen ook even aan het denken waardoor de kandidaten eerder terughoudend reageren. De personeelsbezetting in de Navy is voor 96 procent ingevuld, wist Personnel Today te melden, maar er blijven tekorten in kritieke domeinen. De nieuwe rekruteringsaanpak haalt zijn inspiratie uit de visserij. Werd er vroeger met een breed net gevist, dan wordt nu in speciale wateren gevist met specifiek lokaas om specifieke ‘vissen’ aan de haak te slaan, aldus de HR verantwoordelijke van de Navy in voornoemd vaktijdschrift. Als daar maar geen ‘visserslatijn’ bij gebruikt wordt.

Bron: 6 Minutes Business

No comments:

 
Add to Technorati Favorites