Wednesday 4 July 2007

Positief bedrijfsimago essentieel voor potentiële werknemers

Uit onderzoek van Accountemps blijkt dat één derde van de Nederlandse bedrijven een Employer Branding strategie implementeert. Employer Branding is het creëren van een positief bedrijfsimago bij huidige en potentiële werknemers. 37% van de ondervraagde Nederlandse managers vindt dat deze strategie de grootste impact heeft op de bedrijfscultuur.

Ook vinden zij, dat de verantwoordelijkheid voor deze strategie bij de Human Resources afdeling ligt. Dit zijn de opvallendste resultaten uit internationaal onderzoek van financieel uitzend- en detacheringsbureau Accountemps. Aan het onderzoek, dat heeft plaatsgevonden in maart/april 2007 onder 17 verschillende landen wereldwijd, deden ruim 5.000 Finance & Human Resources Managers mee.
Doelstelling voor het doorvoeren van een Employer Branding strategie is dat de organisatie wordt beschouwd als ‘preferred employer’. Een succesvolle strategie zorgt ervoor dat werknemers ‘blij’ en ‘trots’ zijn dat ze bij het bedrijf mogen werken.Werknemers geven ook aan dat ze meer betrokkenheid voelen bij de organisatie. De strategie is dus niet alleen belangrijk voor potentiële werknemers, maar zeker ook voor huidige werknemers. Vooral bedrijven in Groot-Brittannië (44%) en Luxemburg (40%) zeggen, dat zij een Employer Branding strategie voeren. Eenderde van de Nederlandse Finance en Human Resources Managers zegt een Employer Branding strategie te hebben. Twintig procent van de Italiaanse organisaties is van plan de strategie volgend jaar te implementeren.

VOLLEDIG ARTIKEL: Financieel Management

No comments:

 
Add to Technorati Favorites