Tuesday 29 April 2008

De Lijn start aanwervingscampagne voor vrouwen en allochtonen

De Lijn wil tegen eind 2010 minstens 762 jobs laten invullen door vrouwen en allochtonen. Daarom lanceerde de vervoermaatschappij op 17 april de rekruteringscampagne ‘Word een gezicht van De Lijn’. Volgens de vervoermaatschappij komt een diverser personeelsbestand zowel de reizigers als het bedrijf ten goede.

Directeur-generaal Ingrid Lieten: ‘Wij willen dat ons personeel een afspiegeling is van de maatschappij, en daarom hebben we meer vrouwen en kleuren nodig. Daarnaast leidt meer diversiteit op de werkvloer tot een kruisbestuiving van verschillende invalshoeken, en dus tot meer creativiteit. Om ook vrouwen en allochtonen warm te maken voor een job bij De Lijn, lanceren we vandaag de rekruteringscampagne “Word een gezicht van De Lijn”.’Vlaams minister van Mobiliteit Kathleen Van Brempt: ‘Meer diversiteit op de werkvloer is niet alleen een kwestie van overtuiging, het is ook een economische noodzaak. We worden meer en meer geconfronteerd met een groeiende schaarste op de arbeidsmarkt. Vandaag al zouden heel wat bussen en trams niet uitrijden als we helemaal geen vrouwelijke of allochtone chauffeurs hadden.’

Klik hier voor het volledige artikel (bron: HR Tribune)

No comments:

 
Add to Technorati Favorites