Wednesday 7 May 2008

Eurostar en Nokia winnen goud op Belgische Cyber Lions Awards

IAB en RMB sturen 6 Belgische winnaars naar Cannes Festival
De jury van de Belgische Cyber Lions Awards 2008, is tot een verdict gekomen en bekroonde uit meer dan 50 inschrijvingen 6 cases :twee Gold, twee Silver en twee Bronze Awards. Eurostar met ‘Just around the corner’ van TBWA - Agency.com en Nokia met ‘Jealous Computers’ van These Days kaapten de Gold Awards weg.

De organisatoren, het Interactive Advertising Bureau (IAB Belgium) en RMB, schrijven de winnende cases gratis in voor het Cannes Cyber Lions Awards Festival. IAB en RMB willen met de Belgische Cyber Lions Awards de Belgische creativiteit op internationaal niveau ondersteunen en stimuleren.

Deze 100% creatieve jury, voorgezeten door Gert Pauwels (Proximity BBDO), gebruikte dezelfde beoordelingsmethode als de Cannes Lions en heeft zich enkel gefocust op de creativiteit door de meest originele ideeën en meest vernieuwende concepten te belonen in twee categorieën, Online Advertising en Interactive Campaigns.

De Gold Award in de categorie “Online advertising” werd toegekend aan TBWA - Agency.com voor het merk Eurostar en de campagne “Just around the corner”. In diezelfde categorie kreeg Duval Guillaume Brussels een Silver Award voor Gaia (Torture a Goose).De Bronze Award ging naar Proximity BBDO voor Dodge (Dodge Viper Benji).

In de categorie “Interactive Campaign” sleepte These Days de Gold Award in de wacht voor de campagne Jealous Computers gerealiseerd voor Nokia. De Silver Award werd toegekend aan Duval Guillaume Brussels voor Hyundai. Emakina kreeg de Bronze Award voor ‘I NEED TO GO’, een campagne voor ING.

“Met deze jury was het een waar plezier om te werken,” dixit Gert Pauwels, voorzitter van de Belgische Cyber Lions Jury en voormalig Belgisch jurylid bij de Cannes Cyber Lions Jury. “Stuk voor stuk mensen met een passie voor communicatie die ook beslagen op het interactieve ijs kwamen. De discussies waren soms fel, maar uiteindelijk was er altijd consensus en werd er in unanimiteit beslist over de stuk voor stuk terechte winaars. Vooral over de toekenning van het goud was er weinig discussie. In de categorie Online Advertising stak Eurostar (van TBWA – agency.com) er meteen met kop en schouders boven uit. Hetzelfde gold voor “Jealous Computers” van TheseDays.”

Het IAB en RMB, de organisatoren van deze editie, schrijven deze zes winnende cases gratis in voor de Cannes Cyber Lions Awards. IAB en RMB willen met deze Belgische preselectie de agentschappen aanmoedigen om deel te nemen aan deze Europese wedstrijd om zo de Belgische “online” creativiteit via een Europees podium op te waarderen. De Awards worden overhandigd aan de winnaars in Cannes tijdens de Belgische avond georganiseerd door RMB op vrijdag 20 juni.

Alle resultaten op : http://www.canneslions.be.

Bron: IAB BELGIUM newsletter

No comments:

 
Add to Technorati Favorites