Thursday 15 May 2008

Online Carrièrebeurzen in opmars

Clickbeurs.nl verwacht meer dan 100.000 bezoekers in mei

Online carrièrebeurzen bestaan nog maar amper 3 jaar, maar toch kiest nu al 37% van de werkzoekenden een online carrièrebeurs boven een traditionele carrièrebeurs. Dit blijkt uit onderzoek van totaljobs.nl onder werkzoekenden. Dit maakt totaljobs.nl bekend bij de start van clickbeurs.nl, de enige online carrièrebeurs in Nederland, die voor het derde jaar plaatsvindt in mei.

Dat tweederde van de ondervraagden nog altijd de voorkeur geeft aan een traditionele carrièrebeurs is niet vreemd volgens Olivier van Duijn, directeur van totaljobs.nl. “Ondanks dat clickbeurs.nl nu voor het derde jaar wordt georganiseerd is een online carrièrebeurs nog een vrij nieuw concept. Vooral wanneer dit afgezet wordt tegen de traditionele carrièrebeurzen die al jarenlang bestaan. Ik verwacht dat online beurzen de traditionele beurzen in de nabije toekomst voorbij zullen streven”.

De voornaamste redenen om voor een online carrièrebeurs te kiezen zijn volgens de ondervraagden: de mogelijkheid om vacatures te bekijken en direct te solliciteren (74%), het gemak om de beurs op eigen tempo vanachter de pc te bezoeken (56%) en het feit dat de beurs 24 uur per dag gedurende een langere periode bereikbaar is (53%). De belangrijkste reden waarom werkzoekenden nog steeds kiezen voor een traditionele beurs is het persoonlijke contact met werkgevers (93%). Hierdoor krijgt men een beeld van de mensen die bij een bepaalde organisatie werken.

Uit het onderzoek blijkt ook dat de oriëntatie op een nieuwe werkomgeving de belangrijkste reden is voor het bezoeken van een carrièrebeurs (online of traditioneel). “Persoonlijk contact is natuurlijk een zeer krachtige manier om kennis te maken met een organisatie. Clickbeurs.nl biedt hiervoor een goed alternatief: via de chat-functie is het mogelijk om persoonlijk contact te leggen met een werkgever. Steeds meer organisaties houden zich bezig met employer branding en omarmen initiatieven die hen via internet direct in contact brengen met young professionals, aldus Van Duijn”.

Klik hier voor het volledige artikel (bron: hotfrog.nl)

No comments:

 
Add to Technorati Favorites