Friday 22 February 2008

Producenten missen 'Y-factor' in hun huidige talentmanagement

Producenten missen de 'Y-factor' in hun huidige talentmanagement; dit is één van de conclusies van een nieuwe Deloitte rapport over talent management in de manufacturing sector. Met de 'Y-factor' doelt men op de Generatie Y die, volgens het rapport 'Managing the Talent Crisis in Global Manufacturing' het imago van de sector kan veranderen.

Producenten zijn constant op zoek naar productiviteit, groei en een betere dienstverlening. Zij zouden het talent in de groep van generatie Y daarbij echter niet uit het oog mogen verliezen om de vraag naar hogere opgeleiden in te lossen. Uit de resultaten van het rapport blijkt de noodzaak voor producenten om hun talentmanagementmodel te herzien om de “jongere” generatie op verschillende internationale markten gemakkelijker aan te trekken en aan te werven. Dit is een oplossing voor het hele bedrijf die alle werknemers ten goede zou komen. Zij zullen immers op lange termijn de vruchten plukken van een betere personeelswerving en productiviteit.

Klik hier voor het volledige artikel (bron: HR Tribune)

No comments:

 
Add to Technorati Favorites