Thursday 28 February 2008

Sociale Netwerken sterk zakelijk en leeftijdsgebonden

De sociale netwerken laten bedrijven niet onberoerd. Europa staat zelfs aan kop wat betreft zakelijke netwerken. Aldus het boek “Social Networks Around The World: How is Web 2.0 Changing Your Daily Life?” waarin An De Jonghe 1000 sociale netwerken uit alle continenten bestudeert.

In “Social Networks Around The World” worden de verschillende online gemeenschappen ondergebracht in zes categorieën: zakelijke-, vriendschappelijke-, dating-, thema-, video & foto- en tenslotte mobiele netwerken. Thema-netwerken zijn veruit het meest populair gevolgd door netwerken voor vrienden. Volgens recent onderzoek van het Londens bureau Point Topic is vooral de jongere leeftijdsgroep (18 tot 24 jaar) in de ban van sociale netwerken. Het lijkt op een epidemie, aldus de onderzoekers. Op het moment dat de ‘kwetsbare’ doelgroep besmet is geraakt, valt de ziekte terug. Maar Point Topic denkt dat het hier maar om een tijdelijke terugval gaat. De eerste golf van ‘adopters’ koelt langzaam af na een vurige start genomen te hebben. Mensen zullen sociale netwerken blijven gebruiken, maar er minder tijd aan besteden, aldus de onderzoekers. Social networking is reeds de zevende meest verspreide internetactiviteit, waar 35 procent van alle thuis-internetgebruikers mee aan de slag is. Maar geen enkele internetactiviteit is zo sterk leeftijdsgebonden, van de 65-plussers is slechts 6 procent terug te vinden.

Bron: 6 Minutes

No comments:

 
Add to Technorati Favorites