Thursday 7 June 2007

Tijdschriftadvertentie informatief, tv-reclame irritant

Terwijl de meeste mensen zich ergeren aan reclame op televisie, worden advertenties in tijdschriften juist gewaardeerd en als informatief beschouwd.

Hoewel tijdschriften aan terrein verliezen van online concurrenten en televisie-programma’s, waarderen de meeste consumenten de advertenties in tijdschriften beter. Zodra mensen namelijk een tijdschrift lezen, doen ze dit bewust om een moment voor zichzelf te maken. Ze lezen dan het tijdschrift ook heel bewust, inclusief de advertenties. Dit schrijft MKB-net

Lucratief
Dat blijkt uit onderzoek van NUV GPT (Groep Publieke Tijdschriften) en Starcom Nederland. De tijdschriftadvertenties leveren bedrijven flink wat op. Zo’n 75 procent geeft aan naar aanleiding van een advertentie in hun favoriete blad de winkel te bezoeken. Volgens de onderzoekers krijgt de gemiddelde consument dagelijks zo`n 3.000 reclameprikkels te verwerken. De binding tussen tijdschrift en lezer is daarom belangrijker dan ooit.

Belang
NUV GPT heeft evident belang bij de studie. De studie past tevens goed bij de nieuwe GPT b-t-b-campagne met de slogan `Mensen doen iets met tijdschriften en tijdschriften doen iets met mensen`. Starcom wil met het onderzoek aangeven dat het mediabureau vooroploopt bij onderzoek en ontwikkeling.

Bron: Zibb

No comments:

 
Add to Technorati Favorites