Friday 31 August 2007

Dehaene-nota ideale reclame-onderwerp

Toen Jean-Luc Dehaene hoorde dat een fotograaf zijn document had gefotografeerd, was hij verbijsterd. De reclamewereld zag het voorval echter als een gedroomde kans voor actuele advertenties.

Zo maakte Nikon, het merk van het fototoestel waarmee de foto gemaakt werd, een reclamefilmpje waarin de fotograaf op zijn foto inzoomt en zo de tekst van de nota kan lezen. Het filmpje eindigt met de zin: It's not just a camera, it's a Nikon.
Gisteren verscheen ook een advertentie in Het Laatste Nieuws voor opbergmapjes. De advertentie liet een uitgescheurd stukje krant zien met daarop het artikel 'Dehaene verbijsterd over gefotografeerde nota'. Daaronder volgt droog de vraag: Mapje nodig voor uw documenten?De hele formatie doet overigens dienst als inspiratie voor reclame. Onder de vraag 'Efkes weg/Envie de partir?' krijgt Yves Leterme tips over hoe ver hij met 10 euro geraakt als hij bij Ryanair boekt. En ook Ikea heeft gezien dat cdH-voorzitster Joëlle Milquet met de meubelcatalogus onder de arm naar het Franstalige topoverleg trok. Onder de bewuste foto staat er: 'Interne keuken. Zetelverdeling. Stoelendans. Onderhandelingstafel. Kunnen we helpen met de inrichting?'



Bron: Knack

No comments:

 
Add to Technorati Favorites