Monday 27 August 2007

Niet-geadresseerde reclame in opmars

De inkomsten van De Post uit niet-geadresseerde reclame zijn in 2006 met 14,5 procent gestegen tot 69 miljoen euro. Vorig jaar werden liefst 600 miljoen ongeadresseerde reclamefolders verspreid door De Post. Dat schrijft L'Echo.De geadresseerde reclame steeg in het eerste semester van 2007 met 2,8 procent tot 394 miljoen stuks. Het geheime wapen van De Post is de enquête (SelectPost) die enkele maanden geleden naar 2,5 miljoen Belgen werd gestuurd. Daardoor kan de reclame gericht worden rondgestuurd. Het grootste volume van de mailings komt van bedrijven die verkopen op afstand (28,8 procent), gevolgd door voedingdistributeurs (11,2 procent). Opmerkelijk is de groei (24 pct) van die voedingdistributeurs, terwijl het belang van de eerste groep met 6,9 pct terugloopt, wat de concurentie van internet bevestigt.

Bron: De Standaard

No comments:

 
Add to Technorati Favorites