Thursday 23 August 2007

Guerillamarketing cursus

Wilt u snel aandacht voor uw bedrijf zonder dure marketingspecialisten in te zetten? Voer dan guerrillamarketing, het is effectief, leuk om te doen en erg goedkoop. Lees hier de ingrediënten van een geslaagde guerilla-actie.


Guerillamarketing, vrij gedefinieerd als een marketingactie waarbij goedkope marketingmiddelen worden ingezet om zoveel mogelijk free publicity te genereren, is bij uitstek geschikt voor kleinere bedrijven omdat deze marketingvorm goedkoop is en toch een groot bereik heeft. Een inmiddels klassiek voorbeeld van guerillamarketing is de actie waarbij duizenden gele kabouters Abcoude overspoelden. In eerste instantie wist niemand waar de gele mannetjes vandaan kwamen, wat de hype tot grote hoogte stuwde. Op het hoogtepunt van de speculaties werd het mysterie onthuld. Parlino (een bedrijfsonderdeel van Tele2) was de 'boosdoener'. Met deze ludieke actie wilde Parlino zijn nieuwe dienst Voip, gratis bellen via internet, bij een breed publiek introduceren. Het duo Lieke Spapens en Jeroen Huisman van reclamebureau De Combinatie van Factoren was het brein achter de actie. 'Maar er komt natuurlijk wel iets meer bij guerillamarketing kijken dan alleen gele kabouters plaatsen', aldus Spapens en Huisman.


Voor het volledige artikel: Zibb

No comments:

 
Add to Technorati Favorites