Tuesday 28 August 2007

Krantenadvertenties steeds feller belaagd door online advertenties

Het Veronis Suller Stevenson Communications Industry Forecast 2007-2011 (VSS Forecast) is vrij radicaal in het beantwoorden van de vraag of kranten zich in het veranderende medialandschap kunnen handhaven. In de Verenigde Staten zouden papieren nieuwsdragers tegen 2011 voorbijgestoken worden door digitale media als reclamemedium.


Het internet reclamebudget zou 61,98 miljard dollar bedragen in 2011. Daarmee zou voor het eerst meer geld uitgetrokken worden voor internetadvertenties (zowel ‘pure-play’ websites als digitale uitbreiding van traditionele media inbegrepen) dan voor advertenties in kranten. Een breekpunt in de geschiedenis van de communicatie industrie waarvoor verschillende tendensen verantwoordelijk zijn volgens de VSS Forecast. Consumenten brachten in 2006 minder tijd door met media dan in het jaar voordien. Het mediagebruik daalde met 0,5 procent naar 3.530 uren. Het was sinds 1997 geleden dat hier een daling vastgesteld werd. Oorzaak van deze verandering is de ‘migratie’ van consumenten naar digitale alternatieven voor nieuws, informatie en ontspanning die minder tijd vragen dan hun tegenhangers in de traditionele media. Een gemiddelde televise-kijksessie vraagt een consument 30 minuten tijd terwijl online video slechts vijf tot zeven minuten in beslag neemt.


Voor het volledige artikel: 6 minutes

No comments:

 
Add to Technorati Favorites