Friday, 7 September 2007

VRT-nieuwsdienst brengt nieuw duidings- en politiek programma

Komende vrijdag en zaterdag gaan op Canvas en Eén twee gloednieuwe programma's van de VRT-nieuwsdienst van start.

In 'De Keien van de Wetstraat' nodigen Kathleen Cools en Ivan De Vadder op Canvas elke vrijdagavond één politieke gast uit in de studio. Op Eén komt er vanaf zaterdag 8 september een nieuw duidingsprogramma over de economische actualiteit, gepresenteerd door Paul D'Hoore en Guy Janssens.
In 'De vrije markt' gaan D'Hoore en Janssens dieper in op de economische actualiteit van de voorbije week. Vanaf 8 september lichten de makers elke zaterdag de sociaal-economische actualiteit toe, daarin bijgestaan door bedrijfsleiders, vakbondsverantwoordelijken of bankiers.
Elke vrijdag brengt Radio 1 in 'Vandaag' een economische reportage over dezelfde thema's als 'De Vrije Markt', dat 's zaterdags om 12.45 uur wordt uitgezonden.Ivan De Vadder en Kathleen Cools gaan vooral op zoek naar de achterkant van de politiek en de drijfveren van politici. 'Als de actualiteit ons ertoe noopt, gaan wij het daar natuurlijk over hebben, maar het is vooral de bedoeling dat we op zoek gaan naar de dieperliggende beweegredenen van onze gast. Hoe ijdel zijn politici? Hebben ze nog een leven naast de politiek?', legt De Vadder uit.'De Keien van de Wetstraat' wordt elke vrijdag uitgezonden om 22.20 uur. Wie de eerste gast is op 7 september, is nog niet bekend.

Bron: De Standaard


GOED NIEUWS VOOR DE:

Roddels aan basis van betere bedrijfscommunicatie

Dat er veel geroddeld wordt op de werkvloer, hoeft niet per se negatief te zijn. Wanneer u zicht krijgt op de bronnen en verspreiders van informeel nieuws, kunt u de roddels sturen en ze in uw voordeel laten werken. Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek.
Roddels bij de koffieautomaat hoeven helemaal niet als negatief bestempeld te worden. Dat is de conclusie van het Amerikaanse adviesbureau Steelcase, zo meldt het zakelijke nieuwsportaal Express.be. Zicht krijgen op de manier waarop nieuws binnen het bedrijf circuleert – zowel formeel als informeel – kan volgens de onderzoekers leiden tot de beste manier om bedrijfscommunicatie op te bouwen.Volgens 64% van de ondervraagden wordt op de werkvloer over het bedrijf geroddeld. Bovendien zegt 76% dat de informatie die daarbij wordt rondgestuurd, in veel gevallen ook accuraat is. Volgens de onderzoekers kunnen op elke werkvloer mensen worden aangewezen die ervoor zorgen dat deze roddels tot stand komen, terwijl anderen erop toezien dat het nieuws ook de ronde doet. Managers doen er daarom goed aan de bronnen en verspreiders van dergelijke berichten te achterhalen. Dit zijn immers medewerkers die heel goed weten wat er in het bedrijf aan de hand is en op wie men een beroep kan doen voor de nodige feedback. Op die manier kan het management uiterst bruikbare informatie verzamelen.De roddels worden volgens de onderzoekers meestal verspreid door de jongere medewerkers. Slechts 9% van de ondervraagden tussen 18 en 24 jaar zegt nieuws voor zich te houden, voeren de onderzoekers aan. Bij werknemers tussen 55 en 64 jaar stijgt dat cijfer tot 48%. Jongere werknemers hebben dan ook totaal andere verwachtingen: zij zijn veel meer op zoek naar informatie over hun bedrijf.De roddel blijft niet langer beperkt tot de omgeving van de koffiemachine. Ongeveer 10% zegt dergelijke informatie te verspreiden via e-mail of instant messenger, terwijl 33% dat gewoon aan het bureau van een collega doet. Bij 59 % van de bedrijven is e-mail trouwens ook de meest populaire manier om formele communicatie te voeren met de medewerkers.

Bron: HR Square

Thursday, 6 September 2007

Les nouveaux Ipod présentés au public

Steve Jobs, le patron d’Apple, a dévoilé ce mercredi la nouvelle gamme d’iPod. Au cours de cette conférence de presse, Steve Jobs a commencé par parler d’iTunes. Il a expliqué que 600 millions de copies d’iTunes ont été installées dans le monde, 3 milliards de chansons achetées, dans 21 pays. iTunes serait ainsi devenu le numéro 3 des disquaires aux Etats-Unis. Par contre pas de gros changement en vue pour le magasin de vente de musique en ligne sauf la possiblité de télécharger des sonneries pour l’Iphone…

Pour ce est de l’iPod, il y a un peu plus d’innovation. Toute la gamme actuelle d’Ipod (110 millions de baladeurs ont déjà été vendus dans le monde) va être rafraîchie. L’iPod Nano, le plus vendu au monde sera capable de jouer de la vidéo et s’appelera désormais iPod fatty (voir photo, source : ratiatum). Il disposera du “Cover Flow” pour naviguer dans la librairie musicale, de jeux, un nouveau design en métal extrêmement fin. Steve Jobs a également présenté également l’ iPod touch, un iPod qui hérite des technologies de l’iPhone. Il est légèrement plus fin qu’un iPhone et dispose du même écran. L’iPod traditionnel devient l’iPod Classic et adopte un format écran large avec écran tactile. Il pourra stocker jusqu’à 160 Go.

source : mint.fm

-->

Jean-Luc Walraff quitte McCann

Jean-Luc Walraff et McCann-Erickson se séparent ! Leur histoire remonte à 1981 ! Voilà donc 26 ans que le premier a franchi la porte de l'agence. S'autorisant une infidélité de 3 ans pour rejoindre HHD O&M. Depuis 5 ans Jean-Luc Walraff était directeur de création de l'agence. Une fonction qu'il devrait quitter début janvier 2008. En effet, l'homme, qui jouit d'une solide réputation et qui a collectionné les awards, tire sa révérence. Certains lui prêtent une carrière politique… "Il n'en est rien. A ce jour je n'ai aucun projet si ce n'est celui de prendre du recul." Pour Alain Van den Eynde, CEO de McCann WorldGroup Belgium, il reste à trouver la perle qui succèdera à son directeur de création. L'agence est jusqu'à présent co-dirigée par le duo, commercial-créatif, constitué par Anita Descheemaeker et Jean-Luc Walraff.

Source : Pub

Tea Time 2 (UC Bruxelles)


Anne-Françoise heeft een appeltaart gebakken. Ik zou zeggen: kantine, omstreeks 16 uur, gewoon een paar minuutjes adempauze?

Anne-Françoise a fait une tarte aux pommes. Une petite pause café, à la cantine, aux environs de 16 heures?

Notre informaticien est une femme

Les femmes qui travaillent dans le secteur informatique ont souvent un tout autre avis que les hommes sur leur job. C’est qui ressort d’une étude de www.itjobboard.be. Ce portail d’offres d’emploi pour le personnel informatique a interrogé 578 spécialistes de l’informatique sur le rôle des femmes dans ce secteur. De façon surprenante, les femmes ont parfois un avis diamétralement opposé à celui de leurs collègues masculins à ce sujet. Les informaticiennes se sentent souvent discriminées. Près de 60 % des femmes interrogées trouvent qu’elles sont discriminées vis-à-vis des hommes. Les informaticiens ne sont pas d’accord. Plus des deux tiers d’entre eux déclarent n’avoir pas de position privilégiée par rapport aux femmes. La moitié des femmes estiment également que le secteur informatique est machiste, alors que plus de 70 % des hommes pensent que ce n’est pas le cas. Le principal problème soulevé par les femmes au travail est la différence de salaire avec les hommes (9,7 %), suivi de près du manque de reconnaissance de la part des informaticiens (9,5 %). De leur côté, les hommes pensent que les femmes sont surtout confrontées à un manque de reconnaissance de leur part. Les deux groupes se distinguent également sur la question du harcèlement sexuel. Près de 9 % des informaticiens pensent que les femmes le considèrent comme le principal problème professionnel, alors que seuls 3 % d’entre elles sont de cet avis. « En tant que portail d’offres d’emploi pour le personnel informatique, nous remarquons que les femmes sont au courant du haut niveau de testostérone du secteur, commente Alex Farell, directeur de www.itjobboard.be. Pour autant, elles n’hésitent pas à aller travailler dans ce secteur en pleine croissance. Mieux encore: elles trouvent que la culture masculine est un défi et un stimulant de plus. »

source: Rh Tribune

Spiegeltje aan de wand: mailing voor Archetype







Ziehier de nieuwe direct mailing, voor archetype (rekrutering sales-en marketingprofielen): met inderdaad een spiegel erin !

Campagne Renault zet relaties onder druk

Een reclamecampagne van Renault met een handgeschreven liefdesbrief valt niet in goede aarde. Veel vrouwen zijn weinig gecharmeerd van de brief. Hun partners nog minder.

Het regent klachten bij Renault en de Reclame Code Commissie nadat onlangs bij dertigduizend Twingo-bezitsters een brief met de aanhef 'hey lieffie' in de brievenbus viel.

Snoepreisje
In de handgeschreven brief werden de vrouwen uitgenodigd om snel nog eens een terrasje te doen. Bovendien zat bij de brief een foto, zogenaamd gemaakt tijdens een gezamenlijk snoepreisje. Naar de afzender heeft de lezer het raden: op de briefomslag staat alleen ene postcode en huisnummer. Dit zette de lezers op het verkeerde been. Het AD meldt dat veel vrouwen op internet klagen dat ze als gevolg van de brief relatieproblemen kregen. Ruim vierhonderd vrouwen deden officieel hun beklag.

Excuses
Renault geeft toe niet goed over de impact van de campagne te hebben nagedacht. De geheimzinnigheid rond de afzender was niet erg handig, zegt Peter Plevier in de krant. De vrouwen krijgen in de komende dagen daarom nog een brief in de bus, deze keer met excuses en mét naam en toenaam.

Bron: Zibb

Wednesday, 5 September 2007

Des hamburgers pour lutter contre le réchauffement de la planète

Le site internet du ministère de l’environnement japonais est saturé. En cause : une offre de hamburgers à moitié prix pour sauver la planète. L’info paraît complètement absurde, pourtant elle est bien réelle. La filiale japonaise de McDonald’s a promis des “Big Mac” à 150 yens, l’équivalent de 95 centimes d’euro à toute personne qui s’engage à lutter contre le réchauffement climatique. Pour avoir la preuve de cet engagement, les Japonais sont invités à remplir un formulaire sur le site du ministère de l’environnement. Le ministère ne s’attendait pas à un tel succès et s’efforce de remettre le système en route.

source: Mint blog

"Bike to work", le nouveau projet de mobilité de Colruyt

Le Groupe Colruyt offre un vélo de qualité et un équipement de cycliste à ses collaborateurs qui effectuent quotidiennement le trajet domicile-travail à vélo.Depuis le 15 mai 2007, les collaborateurs du Groupe Colruyt (Colruyt, OKay, Bio-Planet, DreamLand, Druco...) peuvent s'inscrire au nouveau de projet de mobilité "Bike to work", qui leur permet de laisser la voiture à la maison pour venir travailler à vélo. Ce geste permet ainsi de favoriser un trafic plus fluide et de contribuer à la défense de l'environnement. En échange, Colruyt met un "vélo d'entreprise" à leur disposition, ainsi qu'un équipment de cycliste gratuit."Bike to work" en chiffres Ils sont déjà plus de 783 collaborateurs du Groupe Colruyt à avoir choisi de se rendre à vélo sur leur lieu de travail. Ensemble, ils parcourent 6352 km par jour à vélo. Leur engagement de ne plus se rendre au travail en voiture permet ainsi d'émettre ± 190,56 tonnes de CO2 en moins par an. De plus, cela permet de libérer des places de parking dans les magasins et aux services centraux. Et à l'avenir, nous devrons également prévoir moins de places de parking pour les nouveaux collaborateurs.Que contient le package vélo? - un vélo de qualité de la marque belge Granville (d'une valeur de 499 euros), pour le trajet domicile-travail ainsi que pour l'usage privé;- un équipement de cycliste gratuit: un pantalon et une veste de pluie, un casque, une veste fluo et un kit de réparation pour les pneus (pour une valeur totale de 89 euros). Les participants peuvent le conserver par après;- une indemnité vélo de 0,10 euros par km.L'engagement des participants: - effectuer tout le trajet domicile-travail à vélo;- se rendre au travail à vélo au minimum les 4/5 du temps;- s'il leur arrive de ne pas faire le trajet à vélo, utiliser le système de covoiturage (grâce à la banque de données interne), ou se rendre à pied ou en transports en commun sur leur lieu de travail.
source: site Colruyt

Digitale kloof verschuift

Er groeit een nieuwe kloof tussen diegenen die computers gebruiken om hun positie te verbeteren, en diegenen die blijven steken bij spelletjes.

De digitale kloof is nog wel een zaak van computerbezit, maar wordt dat steeds minder, blijkt uit een nieuw onderzoek van de studiedienst van de Vlaamse regering. In 2006 had 68 procent van de Vlamingen een computer thuis, een stijging met 15 procent vergeleken met 2001. Het aantal internetgebruikers is in dezelfde periode verdubbeld tot 62 procent.
Maar het is niet omdat meer mensen een pc bezitten, dat het probleem is opgelost. Ouderen, lager opgeleiden, werklozen en mensen met een laag inkomen kampen nog steeds met een achterstand. Van de werklozen bijvoorbeeld heeft nog niet de helft thuis een pc.
En zelfs al beschikken ze over een computer en internet, dan nog is de kloof niet weg. De studiedienst signaleert een nieuwe tweedeling tussen diegenen die hun computer gebruiken voor geavanceerde toepassingen waarmee ze vooruit komen in werk, studie of maatschappelijke invloed, terwijl achtergestelde groepen blijven steken bij amusement, internetwinkelen en eenvoudige berichten.
Het gebruik van elektronische overheidsloketten, het deelnemen aan debatten of volgen van cursussen, het elektronisch bankieren en bezoeken van nieuwssites komen bij hen minder voor.
Bovendien haken zij vaker af. Zeven procent van de Vlamingen die ooit het internet gebruikten, heeft dat de jongste drie maanden niet meer gedaan. Vooral bij de kansengroepen keren velen na enige tijd het internet de rug toe.
De Vlaamse minister-president Kris Peeters (CD&V) wil dat de Vlaamse regering haar digitaal actieplan Vlaanderen toespitst op maatregelen om die nieuwe digitale kloof aan te pakken. 'De sensibiliseringsprogramma's hebben geholpen, nu moeten we de internetgebruikers meer aanmoedigen en overtuigen van het nut van internetgebruik', zegt Peeters. 'Als de digitale kloof een andere dimensie krijgt, moeten we ons beleid daarop afstemmen.'
Om de groepen met een achterstand te stimuleren om het internet beter te gebruiken, is volgens de Vlaamse studiedienst meer opleiding nodig, meer steun om computervrees te overwinnen en meer financiële hulp.

Bron: De Standaard

Tuesday, 4 September 2007

Des infos sur le camp Okutta?

Une belle cause, un chouette concept (au second degré), un superbe graphisme ... pourquoi s'en priver.

Monster : le nombre de données volées plus importantes

Après 46 000, puis 1,6 million, ce serait désormais plusieurs millions d'informations confidentielles qui auraient été volées aux serveurs de Monster.com lors de l'attaque de la semaine dernière. Pire, cette attaque n'était pas un cas isolé, selon les aveux même des responsables du site à l'agence de presse Reuters. Et Sal Iannuzzi, le directeur général du site d'emploi ne peut garantir une sécurité absolue à ses utilisateurs, malgré un investissement promis de 80 à 100 M$ dans la sécurisation du site et la surveillance du trafic. « Je veux être clair et franc : il n'y a pas de solution garantie, » avoue-t-il. « J'aimerais pouvoir dire qu'il n'y a absolument aucun risque pour que notre site soit à nouveau compromis. Mais je ne peux pas faire cette promesse et aucune société sur Internet ne le peut. » Il encourage même tous les utilisateurs de Monster à être vigilants dans la réception de leurs mails.
Si jusqu'à présent 200 à 300 chercheurs d'emplois ont annulé leurs comptes Monster suite à ce vol, la société comme les autres victimes malheureuses de ce type de vol ne devrait pas trop en souffrir.
Source : http://www.reseaux-telecoms.net/

Tea Time à Bruxelles

Tea Time, une excellente initiative lancée par Werner pour apprendre à mieux se connaître. Premier rendez-vous, ce mardi après-midi. A suivre ...

L'invitation:

Chers collègues,
Nous avons preparé votre quatre-heures. Si vous pouvez vous libérer 5 minutes aux environs de 16 heures, faites un crochet par la machine à café et rejoignez-nous dans la cantine UC devant une tranche de cake.
A tout de suite ?


Beste collega’s,
We hebben het vieruurtje voor jullie klaargezet. Indien jullie rond 16 uur een vijftal minuten vrij kunnen maken, haal dan even een koffie in de keuken en ga dan naar de kantine voor een stukje cake. Er is thee, trouwens.
Tot straks
?

Trouwe medewerkers betekent trouwe klanten

Zijn uw medewerkers ambassadeurs of saboteurs? U kan het maar beter weten, want afhankelijk van dit onderscheid tussen uw werknemers, zal ook uw klant verschillen. Goeie ambassadeurs van uw bedrijf leveren trouwe klanten op die uw producten de hemel zullen inprijzen. Dit lijkt de conclusie te zijn van de 'Employee Ambassadorship Research Solution', van het onderzoeksbureau de Harris Interactive.

Klik hier voor het volledige artikel

Monday, 3 September 2007

Miss Caroline du Sud nous explique pourquoi

Voici la dernière vidéo qui cartonne sur YouTube. Ce jeudi à midi, elle avait déjà été visionnée plus de 8 millions de fois. Elle montre le grand moment de solitude de Miss Caroline du Sud. Interrogée par un membre du jury, elle s'élance dans des explications incompréhensibles
Voici la question : "Un récent sondage montre qu'un cinquième des Américains n'est pas capable de montrer les Etats-Unis sur une carte du monde. Comment l'expliquez-vous?" Et la déroutante réponse : "Je crois personnellement que les Américains des Etats-Unis ne peuvent pas le faire car des gens dans notre pays n'ont pas de cartes et je crois que notre éducation comme... telle qu'en Afrique du Sud, et en Irak, et partout comme tel ... je crois qu'ils devraient... Notre éducation, ici, aux Etats-Unis devrait aider les Etats-Unis... euuuhhh... devrait aider l'Afrique du Sud et devrait aider l'Irak et les pays asiatiques pour que nous soyons capables de construire notre futur... Pour nos enfants".
Mais bien sûr... Bientôt speakrine sur RTL? Ou coach pour JL Vandamme?
http://fr.youtube.com/watch?v=WALIARHHLII

Q-Music geeft een ruimtereis weg

Q-Music pakt uit met een stunt: de radiozender schenkt een ruimtereis weg aan één van zijn luisteraars.

Kandidaten kunnen zich vanaf 7 september (9u) tot en met 12 september (9u) inschrijven op http://www.q-music.be/. Per provincie worden aan de hand van de test 20 kandidaten geselecteerd. Nadien organiseert Q-Music een grote afvalrace, waarbij de deelnemers onderworpen worden aan allerhande opdrachten. Hun durf, kennis en doorzettingsvermogen wordt op de proef gesteld. De winnaar, die op 28 september wordt bekend gemaakt, mag in 2010 de ruimte in voor een 90 minuten durende vlucht van Space Adventures Ltd. Het ruimteveer brengt de passagier tot op 100 kilometer boven de aarde, waar de raketmotoren worden uitgeschakeld. Gedurende vijf minuten kan de de gelukkige luisteraar dan ervaren wat het is om gewichtloos te zijn, terwijl hij geniet van de uitgestrekte duisternis van de ruimte en de blauwe horizon van de aarde beneden. Deelnemers moeten ouder zijn dan 18 jaar en moeten in uitstekende gezondheid verkeren. De winnaar volgt ook een vierdaags trainingsprogramma van Space Adventures. Check het volledige wedstrijdreglement.

Bron: De Standaard

Une enquête de MTV montre que la jeunesse utilise l’internet pour communiquer

Le temps passé en ligne prive-t-il la jeunesse actuelle de l’art de la communication ? C’était l’une des craintes les plus répandues face à la montée de l’Internet. Cependant, la première série de conclusions du révolutionnaire programme d’étude de la jeunesse de Microsoft Digital Advertising Solutions et MTV suggère que la vérité est toute autre.
Le projet d’étude « Circuits of cool », qui analyse les habitudes en ligne des 14-24 ans du monde entier, révèle la place extraordinaire et prépondérante que les jeunes réservent à la communication avec leurs pairs lorsqu’ils utilisent l’Internet.
L’e-mail reste l’outil de communication en ligne dominant pour cette tranche d’âge, 56% des jeunes envoyant au moins un message électronique chaque fois qu’ils se connectent. Cependant, la messagerie instantanée s’adjuge un rôle comparable, 44% de cette tranche d’âge s’en servant pour communiquer quand ils passent du temps en ligne. Le rôle des sites de réseaux sociaux, utilisés par 26% des jeunes, est aussi en train de gagner de l’importance.
La popularité en hausse rapide de la messagerie instantanée est en grande partie due aux utilisateurs les plus jeunes, 45% des 14-17 ans indiquant que c’est le premier outil qu’ils utilisent après avoir allumé leur ordinateur. De même, 41% de la tranche d’âge la plus jeune de l’étude attestent que ce canal les aide à mieux connaître leurs amis.
En revanche, les plus de 18 ans privilégient l’e-mail : 22% des 18-21 ans y voient un moyen d’apprendre à mieux connaître leurs amis, contre 17% des 14-17 ans. Plus de 30% des deux groupes affirment utiliser l’e-mail pour partager du contenu et des liens avec leurs amis.
En général, un peu plus de la moitié des jeunes maintiennent un profil régulièrement mis à jour sur un réseau social. Ce profil est en moyenne relié à 84 contacts.

source: MDAS

Bedrijven niet klaar voor aanwerving 50-plussers

Slechts één op de tien Belgische bedrijven beschikt over een specifieke rekruterings- en retentiestrategie voor werknemers ouder dan 50jaar.

Dat blijkt uit een enquête door de uitzend- en hr-dienstengroep Manpower bij 750 Belgische werkgevers. Wereldwijd werden 28.000 bedrijven uit 25 landen bevraagd. De resultaten werden gisteren gepubliceerd. In België blijkt amper 10 procent van de werkgevers een strategie te hebben ontwikkeld om 50-plussers in dienst te nemen. Iets meer bedrijven, 12 procent, beweren een specifieke retentiestrategie in huis te hebben om de eigen 'oudere' werknemers gemotiveerd aan het werk te houden.De Belgische cijfers liggen lager dan de -eveneens lage- internationale gemiddelden: 14 procent van de bedrijven wereldwijd werkt actief aan de rekrutering van 50-plussers, 21 procent aan hun retentie. België benadert wel het Europese gemiddelde.Koplopers inzake rekrutering van 50-plussers zijn Singapore (48 procent), Hongkong (24 procent) en Oostenrijk (21 procent). Het grootste aantal bedrijven met een politiek om 'ouderen' aan boord te houden ligt in Japan, met liefst 83 procent (zie tabel).Uitschieters in Europa zijn naast Oostenrijk ook Duitsland (18 procent) en Zwitserland (17 procent) als het gaat om de aanwerving van 50-plussers.Ierland (26 procent) en het Verenigd Koninkrijk (24 procent) scoren het best in hun inspanningen om oudere werknemers aan zich te binden. Opvallend: met percentages tussen 4 en 8 procent hinken grote landen als Frankrijk, Italië, Spanje en Zweden zowel in hun rekruterings- als retentieaanpak achterop.Philippe Lacroix, de managing director van Manpower België, noemt de cijfers 'ronduit verontrustend'. 'Alhoewel de vergrijzingsproblematiek de afgelopen maanden met de regelmaat van de klok voorpaginanieuws was, bereiden blijkbaar bitter weinig bedrijven zich echt voor op het verlies aan ervaring en kennis dat hun te wachten staat wanneer oudere werknemers het bedrijf verlaten. Werkgevers lijken niet goed te weten hoe ze dit complexe vraagstuk moeten benaderen.' Lacroix waarschuwt de bedrijven voor een te afwachtende houding. 'Bedrijven kunnen het zich vandaag niet permitteren om oudere werknemers over het hoofd te zien. Naarmate de schaarste aan jonge kandidaat-werkenden op onze arbeidsmarkt toeneemt, vormen precies de 50-plussers een steeds belangrijker bron van potentieel talent.'Toch ziet Lacroix ook tekenen van hoop. 'Vorig jaar was bijna 10 procent van alle uitzendkrachten in ons land ouder dan 45 jaar. Tien jaar geleden was dat nauwelijks meer dan 5 procent. Die verdubbeling toont aan dat er voor 45- en 50-plussers een plaats is op de arbeidsmarkt.'

Bron: De Standaard

De loonkloof tussen man en vrouw verdwijnt langzaam

Met de loonverschillen tussen man en vrouw is het als met de opwarming van de aarde. Iedereen erkent dat ze er zijn, maar niet iedereen is het erover eens hoe groot ze zijn. Bovendien gaat het met de loonongelijkheid toch nog net iets beter dan met onze planeet. Nieuwe studies geven aan dat de vrouwen inlopen op mannen. In Amerika heeft men zelfs voor het eerst staten gevonden waar vrouwen meer verdien, al zouden we dat bericht toch moeten relativeren.

Ik hier voor het volledige artikel

 
Add to Technorati Favorites