Thursday 6 September 2007

Campagne Renault zet relaties onder druk

Een reclamecampagne van Renault met een handgeschreven liefdesbrief valt niet in goede aarde. Veel vrouwen zijn weinig gecharmeerd van de brief. Hun partners nog minder.

Het regent klachten bij Renault en de Reclame Code Commissie nadat onlangs bij dertigduizend Twingo-bezitsters een brief met de aanhef 'hey lieffie' in de brievenbus viel.

Snoepreisje
In de handgeschreven brief werden de vrouwen uitgenodigd om snel nog eens een terrasje te doen. Bovendien zat bij de brief een foto, zogenaamd gemaakt tijdens een gezamenlijk snoepreisje. Naar de afzender heeft de lezer het raden: op de briefomslag staat alleen ene postcode en huisnummer. Dit zette de lezers op het verkeerde been. Het AD meldt dat veel vrouwen op internet klagen dat ze als gevolg van de brief relatieproblemen kregen. Ruim vierhonderd vrouwen deden officieel hun beklag.

Excuses
Renault geeft toe niet goed over de impact van de campagne te hebben nagedacht. De geheimzinnigheid rond de afzender was niet erg handig, zegt Peter Plevier in de krant. De vrouwen krijgen in de komende dagen daarom nog een brief in de bus, deze keer met excuses en mét naam en toenaam.

Bron: Zibb

No comments:

 
Add to Technorati Favorites