Thursday 3 May 2007

Goedele Liekens tekent bij Sanoma

Goedele Liekens gaat voor Sanoma Magazines Belgium (SMB) een eigen personality magazine maken. Het mediabedrijf neemt ook een aanzienlijke participatie in Jok Foe, het productiebedrijf van Liekens. Dat is donderdagmiddag bekendgemaakt bij SMB in Diegem.


Goedele onderhandelde al een tijd lang met zowel de VRT als de VMMa over een televisiecontract, nu haar exclusiviteitscontract met de VMMa binnenkort afloopt. Dat Sanoma een participatie in haar productiehuis Jok Foe neemt, speelde wellicht een belangrijke rol in haar overstap naar de tijdschriftenuitgever.Onder impuls van de nieuwe ceo Aimé Van Hecke wordt Sanoma dus een nieuwe speler op de audiovisuele markt. De samenwerking tussen het mediabedrijf en Jok Foe is contractueel vastgelegd voor minstens tien jaar. In de eerste plaats zal vooral de internetmarkt worden aangeboord, maar ook radio en televisie behoren tot de mogelijkheden.Goedele Liekens blijft ook zelf televisie maken. Het gedrukte magazine dat ze voor SMB gaat maken, zal waarschijnlijk 'Goedele' heten, maar dat is nog niet definitief. Het blad wordt een personality magazine, waarin vooral de wereld van de glamour en lifestyle aan bod komen. 'We willen in de eerste plaats een positief verhaal brengen', aldus Goedele Liekens.'Perfecte match'Volgens Aimé van Hecke van Sanoma is de samenwerking 'illustratief voor de nieuwe strategie van SMB. Het gaat om een perfecte ''match'' tussen magazines en de wereld van de televisie.' 'Goedele', zo zegt de ceo van Sanoma, 'is volgens mij de enige persoon in Vlaanderen die voor zo'n project in aanmerking komt'.Door een personality magazine op te richten, volgt Goedele het voorbeeld van buitenlandse tv-figuren zoals Linda De Mol en Oprah Winfrey. Beiden kwamen ook al met een eigen tijdschrift op de markt.


No comments:

 
Add to Technorati Favorites