Thursday 8 November 2007

Nieuw systeem voor erkenning competenties gaat knelpuntberoep te lijf

52 callcentermedewerkers ontvangen het ‘Ervaringsbewijs Callcentermedewerker’. Dat maken Atel en Randstad, projectpartners van het allereerste testcentrum ‘Ervaringsbewijs voor callcentermedewerker’, vandaag bekend. Het Ervaringsbewijs is een initiatief van Minister Frank Vandenbroucke. Het heeft als doel om mensen te erkennen die bepaalde competenties hebben verworven door een beroep uit te oefenen, maar waarvoor ze geen diploma hebben behaald. In september 2006 verenigden Atel vzw en Randstad CallForce hun krachten: samen zetten ze het allereerste testcentrum ‘Ervaringsbewijs callcentermedewerker’ op poten om dit knelpuntberoep in de kijker te zetten. Zo willen ze ook inspelen op de nood om de juiste talenten in deze groeiende schaarstemarkt optimaal in te zetten én te erkennen. In de toekomst dient wel gewerkt te worden rond meer bekendheid van dit initiatief bij werkzoekenden en werkgevers, aldus de partners.

klik hier voor het volledige artikel, bron: HR Tribune

No comments:

 
Add to Technorati Favorites