Monday 19 November 2007

Peter Vandermeersch marketeer van het jaar

Voor het eerst wordt een journalist en hoofdredacteur marketeer van het jaar.

De Stichting Marketing en de lezers van het weekblad Trends verkozen gisteren Peter Vandermeersch, de algemeen hoofdredacteur van De Standaard, Het Nieuwsblad en Het Volk, tot marketeer van het jaar. Hij haalde het van Patrick Janssens, de burgemeester van Antwerpen, en Bart Crols, de managing director van Volvo Cars België. Vandermeersch is bij het brede publiek vooral bekend als het gezicht van De Standaard, waarvan hij van 1999 tot 2006 hoofdredacteur was. In die periode moderniseerde hij de krant in snel tempo. Een van zijn eerste opmerkelijke beslissingen was de afvoering van het aloude logo AVV-VVK. Hij verbreedde de inhoud van de krant, verkleinde haar formaat, voerde regionale edities in en zorgde voor een nieuwe en moderne layout.

Klik hier voor het volledige artikel (bron: De Standaard)

No comments:

 
Add to Technorati Favorites