Thursday 29 November 2007

Publiciteitssector wacht geweldige omwenteling in volgende 5 jaar

De traditionele spelers in de reclamewereld riskeren een belangrijke vermindering van hun omzet naarmate de budgetten meer ingezet worden op nieuwe, interactieve formaten waarvan verwacht wordt dat ze om en bij vijf keer sneller zullen groeien dan de traditionele reclamewereld. Om te overleven in deze nieuwe realiteit, moeten commerciële omroepen de denkrichting van hun massapubliek veranderen om in te spelen op niche-verbruikerssegmenten en verdelers moeten doelgerichte, interactieve reclame afleveren voor een reeks van multimedia-apparaten. Dat staat te lezen in IBM Global Business Services' nieuw rapport “The End of Advertising as We Know It,” dat voor de komende vijf jaar in de publiciteitssector een grotere omwenteling voorspelt dan het geval was in de voorbije vijftig jaar.

Publiciteitsagentschappen moeten op een creatieve manier experimenteren, als tussenpersoon optreden voor inzichten in verbruikers en als leidraad dienen voor de toewijzing van reclamegelden bij een overweldigend aantal keuzemogelijkheden. Alle spelers op deze markt moeten zich aanpassen aan een wereld waar de reclame-inventaris meer en meer gekocht en verkocht wordt via open reclamevakbeurzen vs traditionele kanalen.

“Digitaal amusement kent veel meer succes dan ooit verwacht. De reclamewereld moet haar business ingrijpend heroriënteren om haar verbruikers te dienen die meer en meer toegang krijgen tot inhoud in niet-lineaire formaten” onderstreepte Bill Battino, Communications Sector managing partner van IBM Global Business Services. “De bedrijven moeten even stilstaan bij de manier waarop zij hun inhoud aan de verbruikers kunnen verstrekken, via het gebruik van businessmodellen die veel meer gebaseerd zijn op het tot stand brengen van een relatie met verbruikers.”

Bron: Express.be

No comments:

 
Add to Technorati Favorites