Wednesday 3 October 2007

Forrester: sterke groei search, e-mailmarketing en online display-advertising

Forrester Research onderzocht de Europese bestedingen in search, e-mailmarketing en en online display advertising en neemt een kijkje in de toekomst. De vooruitzichten zijn goed: adverteerders zullen de komende vijf jaar in ieder geval 80 procent meer uit gaan geven aan search.

In Europa komt dat in 2012 neer op meer dan 8 miljard euro. Nu ligt dat bedrag op 4,5 miljard euro. In Nederland staan de bestedingen dit jaar nog op 57 miljoen euro, in 2012 zal dat 172 miljoen euro bedragen.

Ook e-mailmarketing groeit: in 2012 bedragen de bestedingen in Europa bijna 2,3 miljard euro. 60 procent van alle bestedingen gebeurt in de landen Duitsland, Groot Brittannië en Frankrijk. Nederland, Italië en Spanje zijn samen goed voor een 0,5 miljard euro.

De marketeer krijgt daarnaast meer vertrouwen. Groeiende online populaties en meer ervaring met online marketing zorgen voor een positievere houding bij marketeers ten opzichte van de online kanalen, wat leidt tot meer investeringen. Daarnaast helpt het dat steeds meer consumenten online kopen en een breedbandabonnement afsluiten.

Het niveau van adverteren stijgt, aldus Forrester. De komende jaren verschuiven meer advertentiegelden naar online, wat leidt tot meer video-advertenties en meer interactiviteit in advertisingformats. De uitgaven in online display-advertising zullen daarom de komende vijf jaar verdubbelen. Website-uitgevers bieden adverteerders daarnaast steeds meer mogelijkheden in het volgen van consumenten online. CPM-kosten zullen daarom stijgen, aldus Forrester.

De grootste trends in search de komende jaren, volgens Forrester; de trends in e-mailmarketing en de trends in online display-advertising: de 3 aparte onderzoeken zijn op te vragen bij Forrester Research.

Klik hier voor het volledige artikel

No comments:

 
Add to Technorati Favorites